نه وزیر به وعده اش وفا کرد و نه والی

(ویس برمک) وزیر احیا و انکشاف دهات وقت کشور همراه با منشی عبدالمجید والی اسبق ولایت بغلان با جمعی از همراهان شان طی سفری از ولسوالی نهرین ولایت بغلان دیدن نمودند، در ظاهر این سفر وزیر احیا و انکشاف دهات حال پرسی و بررسی وضعیت مردم ولسوالی نهرین بود، مردمیکه در آن زمان به طور جدی مورد هجوم سلاب قرار گرفته بودند
و دار و ندار شان طعمه سیلاب گردیده بود. شهر نهرین به عنوان کلیدی ترین نقطه از اثر سیلاب تخریب شده بود.
آقای وزیر بعد از مشاهده زنده گی مردم و دیدن نقاط آسیب پذیر بحضور داشت ده ها تن از باشنده گان نهرین وعده سپرد که (در اولین روز های رفتنش به کابل مشکلات نهرین را به سمع رییس جمهور میرساند و در قسمت تحکیم کاری دیوار استنادی سواحل دریای نهرین و حل چالش ها اقدام عاجل میکند).
از آن زمان تا کنون بیشتر از دو سال سپری میشود اما آقای وزیر به وعده هایش عمل نکرده است شاید مکان کاری لکس و چوکی چرخکی این وعده ها را فراموش وزیر کرده است.
گذشته از وعده وزیر احیا و انکشاف دهات، بتاریخ 12 دلو 1391 سلطان محمد عبادی والی ولایت بغلان در نخستین روز های ماموریتش در بغلان با جمعی از روسای سکتوری این ولایت سفری داشت به ولسوالی نهرین، آقای عبادی نیز در مقابل باشنده گان این ولسوالی تعهداتی داشت ( نظام را در محلات تقویه می بخشد، فاصله ها میان دولت و ملت را از بین می برد، در قسمت حل مشکلات نهرین اقدامات بموقع می کند) اما این وعده ها همانند خطی است روی یخ.
عبدالفتاح عاطف ولسوال نهرین نیز در نخستین روز های وظیفه داری اش در نهرین گفته بود ( برای فراهم آوری تسهیلات به مردم نهرین تلاش می کند و بزودی مجرای سیلاب را می بندد) ولسوال نهرین که تا هنوز نتوانسته به وعده هایش عمل کند اکنون می گوید( موضوع سیلاب را بارها به گوش والی بغلان رسانیده ام ولی پیشنهادات ام کدام سودی نداشته است، ازینکه والی بغلان در قسمت توجهی نکرده پس من چی کرده می توانم)
هچنان ولسوالی نهرین وعده خلافی های مسولین را خاک زدن به چشم مردم دانسته می گوید: اگر سهمیه پول صفر بودن مواد مخدر درین ولسوالی داده نشود و والی و وزیر به وعده هایش عمل نکند مردم از دولت فاصله گرفته در کنار مخالفین دولت خواهد ایستاد.
این بار ولسوال نهرین خواستار توجه رییس جمهور و مارشال محمد فهیم قسیم معاون اول ریاست جمهوری به ولسوالی های خوست، فرنگ، گذرگاه نور، برکه، جلگه و نهرین گردید.
ولسوالی های که به گفته ولسوال نهرین سرک ندارد و مردمانش به مشکلات گوناگونی گرفتار است.
در فصل خزان قرار داریم و سه ماه بعد فصل بهار با غرش باد و بارانش فرا میرسد باد و بارانی که در سال های گذشته سیلاب های مدهشی را سرازیر کرد خانه ها، زمین های زراعتی ، پل و پلچک را تخریب و ده ها مواشی را بکام مرگ کشانیده و شهر نهرین را به دریاخانه مبدل ساخت.
این بار انتقاد ها از سوی یک ولسوال به نسبت خاک زدن به چشم مردم توسط مسولین بلند رتبه دولتی چی اندزاه تاثیر می گذارد گذشت زمان معلوم خواهد کرد.
محراب الدین" ابراهیمی "
       خبرنگار آزاد

Comments

پر طرفدار

خدمات صحی برای مریضان در ولسوالی نهرین بصورت درست عرضه نمی شود

فصل بهار زیباست ولی ترسناک