خدمات صحی برای مریضان در ولسوالی نهرین بصورت درست عرضه نمی شود


داکتر جمال الدین "بغلانی" آمر صحت عامه ولسوالی نهرین با ابراز این مطلب میگوید: نسبت نبود داکتران مجرب و مسلکی و کمبود ادویه جات خدمات صحی به باشنده گان ولسوالی نهرین  بصورت درست عرضه نمی شود.

بگفته آقای بغلانی شفاخانه 25 بستر درین ولسوالی به عنوان بهترین درمانگاه اساسی برای شهروندان نهرین که همه روزه شاهد مراجعه بیشتر از 200 نفر مریض از اطراف و اکناف این ولسوالی و ولسوالی های همجوار می باشد به نسبت نداشتن داکتران مسلکی در بخش های داخله ، نسایی ولادی ، اطفال ، داکتر داندان و نرس و کمبود ادویه جات ، عرضه خدمات صحی به مشکل مواجه شده و مردم ازین روند نارضا اند.

آقای بغلانی می افزاید بیشتر از دو سال می شود که شفاخانه 25 بستر نهرین از طرف وزارت صحت عامه به یک موسسه خصوصی بنام " شبکه انکشافی باختر "یا B.D.N  مطابق به معیار های  B.P.H.S  قرار داد صورت گرفته است که از آن زمان تا کنون رسیده گی درست از جانب این موسسه در بخش های تهیه ادویه جات و استخدام داکتران مجرب صورت نگرفته است وی مدعی است کسانیکه از طرف این موسسه استخدام گردیده اند معاونین نرس اند و یا هم که اسناد قانونی ندارند همین افراد مریضان را معاینه ، معالجه می نمایند و نسخه میدهند. که این روند مریضان را به مشکلات جدی مواجه ساخته است.

همچنان آمر صحت عامه نهرین از مسدود بودن دو باب کلنیک(سب سنتر) در حوزه های کهگدای و سجان خبر میدهد و میگوید که از شروع سال 2013 به این طرف این دو (سب سنتر) در قالب وزارت صحت عامه در آمده و اکمال معاشات و ادویه از جانب این وزارت صورت می گرفت که به نسبت عدم اکمال ادویه جات و پرداخت معاشات کارمندان این دو سب سنتر مسدود گردیده است و در آن محلات هیچ نوع خدمات صحی عرضه نمیشود.

 

شهروندان نهرین نیز از ارایه نشدن درست خدمات صحی برای شان ابراز نارضایتی نموده میگویند " هنگامیکه به شفاخانه مراجعه می نمایند برایشان نسخه بازار داده می شود و یا هم ادویه ناچیزی برایشان از طرف کلنیک ها داده میشود که درمان کننده امراض شان نمی باشد"

شفاخانه 25 بستر نهرین در مرکز این ولسوالی قرار داشته در سال 1381 از جانب موسسه ی بنام ایتالیان کوپریشن ساخته شده تا دوسال قبل از جانب همان موسسه اکمال میگردید برعلاوه شفاخانه 25 بستر ، دوباب کلنیک B.H.C  ، دو باب کلنیک سب سنتر درین ولسوالی موجود است.

قابل یاد آوریست که ولسوالی نهرین با داشتن 120000 نفر نفوس به چهار حوزه تقسیم گردیده ولسوالی های فرنگ، خوست،گذرگاه نور، جلگه و برکه را بمرکز ولایت وصل مینماید.

Comments

پر طرفدار

نه وزیر به وعده اش وفا کرد و نه والی

فصل بهار زیباست ولی ترسناک