مصاحبه با سمونوال محمد ناصر اسدی فرمانده پولیس نهرین


نخست خودم را به عنوان خبرنگار آزاد معرفی کردم، آقای اسدی بعد از کسب اجازه از مرکز فرماندهی ولایت سر صحبت را با من آغاز نمود.
از آقای اسدی خواستم خود ش را معرفی نماید؟
ج: محمد ناصر " اسدی " متولد سال 1338 در ولایت میدان وردک.
از تحصیلاتش پرسیدم ؟
ج: مکتب ابتداییه را در ولایت میدان خواندم و بعداٌ به حربی شونحی داخل شدم سر انجام در سال 1358 از حربی پوهنتون فازغ گردیدم.
از دوره های کاری قبلی اش پرسیدم ؟
ج: بعد از فراغتم از حربی پوهنتون در ولایت مختلف اجرای وظیفه نمودم و از اوایل حکومت انتقالی تا کنون در بخش پولیس ملی کشور مصروف اجرای وظیفه هستم.
از اینکه اولین روزهای وظیفه داری آقای اسدی به عنوان فرمانده پولیس نهرین بود از وی در قسمت فراهم آوری تامین امنیت در ولسوالی نهرین پرسیدم؟
آقای اسدی در جواب گفت: من در دو قسمت پلان و پروگرام دارم.
1: تعلیم و تربیه و منسوبین قوماندانی امنیه نهرین.
2: برخورد قانونی و نیک با مردم و کسب اعتماد مردم نسبت به دولت.
فرمانده پولیس نهرین گفت: نقش مردم در قسمت تامین امنیت و ایجاد صلح بسیار با ارزش است، و من پلان های خوبی را روی دست دارم تا روابط خود را با سایر ارگانهای دولتی محکم داشته باشم و در تمام امور اوامر مقامات بالا را مراعت نمایم، همچنان وحدت ملی را ارزش زیادی قایل هستم و نهایت تلاش خواهم کرد تا با ملت ارتباط محکم داشته باشم تا زمانیکه پشتبانی مردم را نداشته باشیم ناکام هستیم.
از وی پرسیدم نقش جوانان را در عرصه های مختلف چگونه میداند؟
در جواب گفت: کوشش زیاد خواهم کرد تا مطابق پالیسی دولت عمل کنم و همچنان تلاش میکنم تا از جوانان در تامین امنیت استفاده های خوبی نمایم. در قسمتت بلند بردن نقش جوانان در محیط و جامعه کوشش زیادی خواهم کرد.
پرسیدم در اکثر موارد زنان قربانی میدهند و زن ستیزی در جامعه اوج گرفته است درین قسمت چی اجراات خواهند داشت؟
گفت: هر اجراات ما مطابق پالیسی دولت خواهد بود، زنان باید حق داشته باشند و به مقام زن احترام شود، در قسمت بلند بردن سطح ظرفیت زنان از هیچ نوع و تلاشی دریغ نخواهم کرد.
از آقای اسدی به عنوان یک نظامی مسلکی پرسیدم ، بهترین گزینه در حصه فراهم آوری صلح چه است؟
آقای اسدی در پاسخ گفت: درس و تعلیم ؛ درس و تعلیم رکن اساسی جامعه است در جامعه ی که درس و تعلیم نباشد مشکلاتی زیادی موجود است. پروگرام های دشمن خارج از مرزها اولین ضربه و پلان تخریبی شان روی معارف است و کوشش می کنند مردم افغانستان را از علم دور نگهدارند و افغانستان را از پیشرفت و ترقی مانع شوند. من در دوره وظیفه داری ام در ولسوالی نهرین کوشش زیادی می کنم تا به طبقه روشن فکر ارزش و اهمیت زیادی قایل شوم.

محراب الدین" ابراهیمی " خبرنگار آزاد 25/10/1392



Comments

پر طرفدار

خدمات صحی برای مریضان در ولسوالی نهرین بصورت درست عرضه نمی شود

نه وزیر به وعده اش وفا کرد و نه والی

فصل بهار زیباست ولی ترسناک