همه ساله سیلاب نهرین را خساره مند می سازد



باشنده گان ولسوالی نهرین در یک گرد همایی در سالون شاروالی نهرین از کار کرد های سید شمس الدین سادات شاروال ولسوالی نهرین تمجید نموده وی را مورد تقدیر دادند. ضمن تقدیر از کارکردهای شاروال نهرین سیلاب را یک مشکل جدی و بحران آفرین خوانده افزودند در چند سال اخیر سیلاب های مدهشی این ولسوالی را مورد هجوم قرار داده صدها جریب زمین زراعتی، ده ها باب خانه های مسکونی، ده ها باب دوکان را در شهر نهرین تخریب و خسارات هنگفت مالی را برای باشنده گان این ولسوالی وارد ساخه است.
به گفته آنان از ریس جمهور شروع تا والی و وزیر به این ولسوالی تشریف آورده مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده  و در قسمت اعمار بند استنادی و دیوار های محافظتی وعده سپردند که تا کنون هیچ یک از مقامات بلند رتبه دولتی به وعده هایشان عمل نکرده اند. طبق گفته های آنان اگر جلو سیلاب ها گرفته نشود به زودترین فرصت فاجعه انسانی درین ولسوالی رخ خواهد داد که در آن زمان خسارات وارده جبران پذیر نخواهد بود.
همچنان آنان از بی توجهی مسولین تصدی ذغالسنگ نهرین انتقاد کرده می گویند که هیچ گونه توجهی در قسمت حفظ و مراقبت سرک از جانب آنها صورت نمی گیرد و همه روزه موتر های بلندتناژ خارج از معیار را بدون در نظرداشت مقاومت سرک ذغالسنگ اجازه عبور میدهند که این عمل باعث تخریب و از بین رفتن زود هنگام سرک بغلان- نهرین می گردد.بر علاوه آن از پایین بودن کیفیت قیر سرک شکایت داشته مسولین را به بی توجهی متهم نموده افزودند که چندین ماه می شود کار قیر پاشی سرک نهرین تکیمل شده و تا کنون باشنده گان ولسوالی نهرین از چگونگی ختم کار آن آگاهی ندارند.
عبدالودود "شیرزاد" سرپرست ولسوالی نهرین ضمن تایید مشکلات باشنده گان نهرین سیلاب را یک مشکل جدی درین ولسوالی عنوان نموده افزود که در چند سال اخیر این ولسوالی مورد هجوم سیلاب های مدهش بهاری قرار گرفته که در از اثر آن صد ها جریب زمین های زراعتی، ده ها باب دوکان در شهر نو، ده ها باب خانه نشیمن تخریب و ده ها راس مواشی از بین رفته است.
محراب الدین ابراهیمی
خبرنگار آزاد

Comments

  1. استاد محترم بسیار نکته مهم را به عرض رساندی در باره سیلاب نهرین گرچه توجه صورت گرفته اما بسیار اندک و من هم به عنوان یکتن از باشنده گان این ولسوالی از مسولین خواهیش دارم تا درین مورد توجه بیشتری نمایند.

    ReplyDelete

Post a Comment

پر طرفدار

خدمات صحی برای مریضان در ولسوالی نهرین بصورت درست عرضه نمی شود

نه وزیر به وعده اش وفا کرد و نه والی

فصل بهار زیباست ولی ترسناک